بهینه سازی معمایی اتاق فرار

بهینه سازی معمایی اتاق فرار

‌بازی‌های اتاق فرار مثل بازی‌هایی کامپیوتری یا مثل فوتبال هستن. مخاطب زیادی دارن و البته همه (از پزشک و فروشنده لوازم برقی و مهندس و ورزشکار و بازاریاب و دانشجو) با توجه به تجربه و سلیقشون راجع به بازی‌ها نظرات متفاوتی به ما میدن. 
نکته‌ای که خیلی از افراد در نظر نمیگیرن، اینه که هر تیم فقط خودش و بازی خودش رو میبینه و احیانا دوستان خودش رو. هیچ دسترسی به آمار تیم‌های دیگه نداره. بارها شده که از تیم‌ها شنیدیم: ‌
- این معما رو هیچ‌کس بدون هینت نمیتونه حل کنه! ‌
- مگه میشه کسی این بازی رو توی ۴۰ دقیقه با ۲ هینت تموم کرده باشه؟ ‌

در نرم‌افزار سیستم هینت (راهنمایی) ما که برای اکثر بازیها استفاده میشه تعداد هینت کلی، تعداد هینت هر معما، جزییات تمام هینت‌ها و البته رکورد تیم ها ثبت میشه و بر اون اساس بازیها بهینه میشن. ما برای معمای مختلف براساس درصد موفقیت تیم‌ها بهینه‌سازی رو انجام میدیم. معمای شروع بازی، معمای چند لایه، توازی یا زنجیری بودن، معمای پایانی و انواع معما که ما براساس تجربه بازی حدود صدهزار نفر مردمی که بازیهای ما رو بازی کردن درصد موفقیت متفاوتی واسش لحاظ می‌کنیم. مثلا معماهای پایانی در بازیهای سخت رو اگر ۷ درصد تیمها بتونن بدون هینت حل کنن معما در بازی باقی میمونه اگر این درصد کمتر بشه، معما پله پله تغییر میکنه. این درصد برای معمای اول بازی بسته به سختی بازی می‌تونه تا ۷۰ درصد هم باشه.
داده‌های آماری تیم‌ها به ما، بهترین راه بهینه کردن اتاق‌هاست، بدون داده آماری دقیق، نه تنها نمیشه راجع به یک ساختار معمایی نظر قطعی داد بلکه نمیشه اتاقی رو بهینه کرد. اگر در آینده از کسی شنیدید که فلان معمای بازی بدون هینت غیرقابل حله، ازش آمار بخواید.