چگونه از پس اتاق فرارها بربیایم؟

چگونه از پس اتاق فرارها بربیایم؟

چگونه از پس اتاق فرارها بربیایم؟

اگر تجربه ی اسکیپ روم داشته باشید حتماً میدونید وقتی که موفق میشید از اتاق فرار کنید با وجود این که چیزی اون بیرون در انتظارتون نیست، بازم چقدر لذت بخشه!
حالا ما میخوایم بهتون چند نکته بگیم که با رعایتشون احتمال این که بتونید فرار کنید زیاد میشه!

ساده فکر کنید! یادتون نره که این اتاق‌ها طراحی شدن تا یک شخص  نرمال در حدود یک ساعت بدون نیاز به دانش و اطلاعات خاصی بتونه حلشون کنه.

بگردید! اما کجا و چه جوری گشتن خیلی مهمه! نباید با گشتن تجهیزات اتاق مثل کولر یا شوفاژ، پریز برق، لیبل و مارک وسایل و... وقتتونو تلف کنید!

سرنخ هاتونو مرتب کنید! اینجوری برای استفاده ازشون سردرگم نمیشید و راحت‌تر می ‌فهمید هر کدوم مال چیه! یک قانون تقریبا در بیشتر اتاق فرار‌ها حاکمه و اون اینه که هر سرنخی که پیدا می کنید تنها برای حل یک معما به کارتون میاد؛ پس وقتی کارتون باهاش تموم شد بذاریدش کنار و وقتتونو هدر ندید!

خودتونو در یک نقطه گیر نندازید! مثلا اگر چیزی پیدا کردید که فعلا به دردتون نمیخوره، پس ولش کنید و برید جلو! وقتی فهمیدید لازمش دارید دوباره برمیگردید!

کار گروهیتونو تقویت کنید! این مورد یکی از کلیدی‌ترین نکات برای بیرون اومدن از یه اسکیپ رومه! یک نفر رو به عنوان سرگروه انتخاب کنید تا تو هر مرحله به بازیتون نظم و جهت بده!  تا الان یک سری نکته‌ی عمومی بهتون گفتیم و از الان به بعد میخواهیم بریم سراغ معماها!

قفل‌ها انواع مختلفی دارند! مثل جهتی، حرفی، فشاری، گاو صندوقی و... ؛ پس ببینید چه قفلی دارید که بر اساس اون دنبال سرنخ‌هایی مثل حرف یا عدد و... بگردید.

ممکنه با یک سری کد مواجه بشید! مثل کد مورس و یا کدهای بریل که نهایتاً بهتون عدد یا حروفی میدن که در باز کردن قفل‌ها کمکتون می‌کنه. دستورالعمل کدها معمولا داخل بازی قرار گرفتن! 

به نوشته ها دقت کنید! گاهی در متن یک نامه کلمات با حروف اضافه یا جا افتاده ای وجود دارند که اگر سر همشون کنید تبدیل به یک کلمه یا جمله مفید میشه که حتماً بدردتون خواهد خورد

ممکنه الگوهای نیمه کاره پیدا کنید! در نتیجه با کامل کردنشون حین بازی به یک عدد یا یک چند ضلعی می‌رسید که تعداد ضلع‌ها بهتون یک رمز میدن!

گیم مستر دوست شماست! به حرف‌های قبل بازی یا هینتهایی که بهتون میده خیلی خوب توجه کنید!

یک یوتیوبر به اسم Mark Rober در مصاحبه‌اش با Scott Nicholson به این نکات اشاره کرده که امیدواریم به کارتون بیاد!