ده فایده اتاق فرار برای سلامتی

ده فایده اتاق فرار برای سلامتی

در ابتدا،  قصد داریم که  با شما در مورد یک دیوانگی جدید به نام اتاق های فرار یا اسکیپ روم  و اینکه چگونه می توانند مستقیماً در زندگی شما تاثیر مثبت داشته باشند ، صحبت کنیم. در اصل، اتاق های‌ فرار شما را  به کار گروهی، حل معما و یافتن سرنخ‌هایی برای تکمیل یک هدف  تشویق می‌کنند  سناریوهای آموزشی  به شما ارائه می دهند که باعث می شود احساس رضایت، شادی و هوش بیشتری داشته باشید در یک جمله: اتاق‌های فرار تجربه‌ای از بازی را ارائه می‌دهند که شبیه هیچ‌ جای دیگری نیست.

و در این پست میخواهیم راجع به 10 فایده اتاق فرار بر سلامتی صحبت کنیم.

 

1.اتاق فرار باعث یادگیری میشود

همینطور که قدیمی ها میگن: ما همیشه در حال یادگیری هستیم.

این طبیعت انسان است که به کاوش و کشف حقایق بپردازه و به دیگران آموزش بده.

در زمانه ای که سرعت و کارایی,حرف اول را میزند و ما از خواندن متن های بلند اطلاعاتی دوری میکنیم؛ اتاق فرار ما را مستقیما به محیطی ملموس و چشمگیر منتقل میکند. محیطی که ما را به تعامل فیزیکی با فناوری‌ها، متون و کدها تشویق می‌کند. یک تجربه یادگیری تعاملی، که واقعا شبیه هیچ چیز دیگری نیست.

2. اتاق فرار حواس را تحریک میکند

زیبایی اتاق فرار این است که شما دقیقا در مرکز عمل قرار دارید؛ اینجا جایی است که مناظر،صدا، عطر و محیط اطرافتان را به طور کامل حس میکنید. لحظه ای که وارد اتاق فرار میشید، حواس شما تحریک میشود. هنگامی که به عنوان یک تیم تلاش میکنید تا از این محیط نا آشنا خارج بشید, میل ناگهانی به غریزه بقا را کاملا احساس میکنید.

3.اتاق فرار مهارت های حرکتی ظریف را توسعه میدهد

میدانیم که بعضی از پازل ها میتوانند از توسعه مهارت حرکتی ظریف پشتیبانی کنند. این گاهی اوقات به عنوان (هماهنگی دست با چشم) یا (آگاهی از فضا) شناخته می‌شود. هرچقدر که بزرگتر میشویمدانش و آگاهی ما از دنیای اطرافمان افزایش میابد و تعامل با چالش‌های منحصر بفرد اتاق فرار میتواند توانایی ما در قضاوت فاصله ها را توسعه دهد.

اسکیپ روم با بردن پازل ها به دنیای سه بعدی, فیزیکی بودن معماها را به شیوه ای ملموس برای شما به ارمغان اورده؛ کاری که بقیه فعالیت های اجتماعی کمتر انجام میدهند.

4. اتاق فرار ارتباط و توانایی اجتماعی را افزایش میدهد.

انسان نیاز به تعامل اجتماعی دارد. این غریزه ماست. وقتی در موقعیت‌های پرفشار قرار می‌گیریم، مجبور میشویم که با اطرافیان خود برای غلبه بر چالش‌ها ارتباط برقرار کنیم. اتاق های فرار، تیم ها را در موقعیتی قرار می دهد که ارتباط ضروری است. از آنجایی که ما کاملاً در دنیای دیجیتال غوطه ور هستیم، عملصحبت کردن ممکن است به سرعت به گذشته تبدیل شود. از سوی دیگر، اتاق های فرار این میل درونی تیم را برای بحث در مورد راه‌حل‌ها و غلبه بر چالش‌ها احیا می‌کنند.

5.اتاق فرار از رشد مهارت های حرکتی درشت حمایت میکند.

این مورد با مهارت های حرکتی ظریف نباید اشتباه گرفته شود، مهارت های حرکتی درشت مربوط به حرکات بزرگ مانند راه رفتن، پریدن و دویدن است. فعالیت‌هایی مانند اتاق‌های فرار واقعاً می‌توانند ما را از محیط امن خود خارج کنند و مهارت‌های حرکتی درشت ما را از طریق حرکات بدنی سریع و بزرگ تنظیم کند.

6. اتاق فرار مقدار توصیه شده روزانه ورزش بدنی را بما میدهد.

همه ما میدانیم که روزانه باید ورزش کنیم، اما چه کسی واقعاً می‌خواهد هر روز برای دویدن بیرون برود یا 500 تا دراز و نشست انجام دهد؟اگرهم ورزش سرگرم کننده است، که باید آن را بیشتر انجام دهید. 1 ساعت ورزش در طول تجربه خود در اتاق فرار می تواند راهی عالی برای تمرین مغز، قلب و ماهیچه های شما باشد.این تمرینات از طریق ترکیبی از، تمرینات انفجاری و استقامتی در بازی انجام می شود.

7.اتاق فرار ظرفیت و توانایی حافظه را افزایش میدهد.

میدانیم که با بالا رفتن سن، حافظه ما دچار خلل میشود. پازل ها و چالش ها می توانند راه بسیار خوبی برای تقویت یادآوری و حفظ حافظه شما از طریق تعامل با کد، نماد یا زبان شناسی باشند. برخی از اتاق‌های فرار از شما می‌خواهند که انرژی خود را روی حفظ اطلاعات و یادآوری آن‌ها در مراحل بعدی بازی متمرکز کنید. این تمرین می تواند ظرفیت حافظه و طول عمر ما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و ما را قادر می سازد چیزی قدرتمند و مفید را در زندگی روزمره خود وارد کنیم.

8.اتاق فرار فرایند های شناختی را تمرین میدهد.

یک اصطلاح شیک برای کسب دانش جدید. به عنوان مثال، هر بار که به یک جای ناشناخته مثل یک کارخانه یا عمارت  می رویم، به طور موقت از دنیای واقعی دور می شویم. ما ناگهان در موقعیتی قرار می‌گیریم که از ما خواسته می شود تا دانش جدیدی را از این دنیای جایگزین به دست آوریم و آن را به روش های منحصر به فرد و جالب به کار ببریم. این به ما کمک می کند تا در مورد دانش جدید به طور انتقادی فکر کنیم و آن را به صورت جانبی برای رسیدن به اهداف خود بکار ببریم. وقتی بر چالش‌ها  غلبه می کنیم، توانایی ما برای جذب و به کارگیری دانش جدید به طور ناگهانی تقویت می شود.

9.اتاق فرار سطح شادی و رضایت مارا افزایش می‌دهد.

با اطلاعات جدیدی که به‌تازگی به‌دست آورده‌ایم، از تکمیل چالش‌ها و معما ها  لذت و رضایت زیادی به دست می‌آوریم و میزان ادرنالین در طول اتاق فرار بالا میره. همچنین کار گروهی و رفاقت تیمی دلیل دیگه ای برای حس رضایت و شادی به حساب میاد.

10.ثبت خاطرات بی نظیر

همانطور که از اولین اتاق فرار خود خارج می شویم، متوجه میشویم که به چیز بزرگی دست یافته ایم. ما می دانیم که مجبور شده ایم "خارج از چارچوب" فکر کنیم و  بر خلاف همه احتمال‌ها کار تیمی داشته‌ایم، به خاطرات خوب و سختی ها فکر میکنیم سپس متوجه می شویم که خاطراتی ساخته ایم که هرگز فراموش نخواهیم کرد. خاطراتی که به عنوان یک تیم، بازی را کامل کردیم . این احساس موفقیت چیزی است که ما با خود  به بیرون بازی می بریم .

 یک زمان فراموش نشدنی با  افراد فراموش نشدنی.

و در آخر باید بگیم که اتاق های فرار یک تجربه  بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز هستند. که هر فعالیت اجتماعی دیگر در مقایسه با این بدون چالش میمونه. سینما، بولینگ یا پینت بال را فراموش کنید، سفر اتاق فرار خود را شروع کنید و خاطرات همیشگی خودتون رو بسازید.